söndag 9 september 2012

Terräng is the shit!

Hemma efter min runda. Och det blev till slut de korta byxorna vilket jag är glad för eftersom det blev ganska varmt. Det var ett av de tyngsta passen jag gjort men också ett av de roligaste. Jag älskar verkligen att springa i skogen på små stigar och på spåret i Eksjö är det just små stigar på väldigt många ställen. Jag sprang i ett väldigt lugnt tempo och kom i "mål" efter 1h 10 min vilket jag tycker va ganska bra eftersom jag gick några gånger och inte sprungit kuperat mer än en gång (5km) tidigare. Dessutom hade jag en väldigt dålig början eftersom jag mötte en av mina bittra fiender, en orm, efter 200 m. Denna gången va det inte en lite koppparsnok på sådär 10 cm som jag möter (och får hjärtattack av) i Ingarp utan en kanske 50 cm lång svart snok som ringlade över vägen! Jag va väldigt nära tårar och att vända. Sedan blev återigen alla pinnar ormar och mitt hjärta rusade! Så förutsättningarna var inte så bra och jag har inte sprungit mer än 4,15 km sedan tjejmilen förra veckan.

Det var i alla fall en väldigt bra övning inför Lidingö som närmar sig med stormsteg. Denna rundan blir det nog igen nästa vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar