tisdag 19 mars 2013

Endorfiner -ja tack!

Jag önskar att jag kunde skriva en lång inspirerande text just nu men tyvärr ligger jag sjuk igen. Och hur inspirerande kan det bli!? Inte mer inspirerande än att kolla på nya träningskläder, längta efter gymmet, kolla på nytt proteinpulver eftersom mitt börjar ta slut och läsa träningsböcker! Ganska kul fast hade så mycket hellre sluppit huvudvärken och varit ute och sprungit nu. Jag har fått motivation till att börja springa ute igen. Nu börjar det ju bli lite varmare i alla fall även. Fast det blir säker ett bakslag då jag kanske tar tillbaka det här sen. Jag kommer ihåg förra året vid den här tiden. Det var underbart! Att springa var som en lek och jag njöt fullt ut, även om det var tungt ibland. Jag hade verkligen motivation på samma sätt som jag nu har motivation till att vara på gymmet. Det känns som att man får mer endorfiner av att springa än att vara på gymmet. Man blir mycket gladare efter en timmes löprunda än en timmes styrketräning. Jag och en kille på gymmet snackade om detta och det ligger verkligen något i det. Så överväger nu att börja springa mer helt enkelt för endorfiner säger i alla fall inte jag nej till!

Kanske ska skriva att jag nu är anmäld till tjejvättern med!! Lite sent men jag är med i alla fall! Så nu taggar jag även för spinning som jag också tycker är en bra källa till endorfinkickar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar